Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Slutstrid om Bring

Publicerad: 17 November 2008, 09:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:36

Samtidigt som svenska Posten är i finalomgången i sin stora mediebyråupphandling har konkurrenten Brings nordiska pitch nått finalomgången.


Tidigare i höst samlade den norska posten sina företag under varumärket Bring. Målet är att fördubbla omsättningen till år 2011. Sverige är en nycklemarknad, där man främst representeras av dotterbolagen Box Delivery, Frigo och Citymail.

Bring jobbar med Mediacom, men det samarbetet kan snart vara över.

- Vi har en anbudsprocess för ny nordisk mediebyrå. Vi tror att den är klar i veckan. Alla stora byråer har visat intresse, säger Kjell S Rakkenes, presschef på norska Posten.

Brings reklambyrå är McCann.

Som Dagens Media tidigare berättat är även konkurrenten Posten, med medieinvesteringar på drygt 80 miljoner bruttokronor, inne i slutfasen av sin mediebyråupphandling. Starcom är Postens nuvarande partner.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.