Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

SL bjuder ut trafikreklam för en miljard och droppar Clear

Publicerad: 23 Januari 2007, 17:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:12

Stockholms lokaltrafik, SL, förlänger inte avtalet med utomhusbolaget Clear Channel om försäljning av reklam i tunnelbanan och på bussarna. Nu väntar hård kamp om kontrakten som är värt minst en miljard i reklamförsäljning.


SL lägger ut försäljningen av reklamen på Stockholms bussar och i tunnelbanan på upphandling. Beslutet togs av SLs styrelse tidigare idag.

- SLs styrelse har tagit beslutet. De har kommit fram till att en upphandling alltid är bra och att SL kan få bättre betalt, säger Jarl Klang, försäljningschef på SL.

Bolag som Clear Channel och JCDecaux kommer att göra upp om kontraktet som gäller i fem år och omsätter minst 200 miljoner kronor per år. Vid årsskiftet 2007/2008 löper SLs avtal med Clear Channel ut. Detta efter tio års samarbete.

- Vi ska starta upphandlingen mycket snart, säger Jarl Klang.

SL har funderingar på att dela upp kontraktet i delar, exempelvis en för bussar och en för tunnelbanan.

- Det är under övervägande. Vi får se hur vi gör. Mycket talar dock för att det blir en sammanhållen upphandling.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.