Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Skyddsängel ska lyfta Trygg-Hansa

Publicerad: 23 April 2014, 09:17
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:40

Försäkringsjätten lanserar en ny kommunikationsplattform – och en serie nya reklamfilmer. Se reklamfilmen här.


Ämnen i artikeln:

Trygg-Hansa

Som Dagens Media tidigare har berättat så lanserar Trygg-Hansa ett nytt kommunikationskoncept, framtaget av reklambyrån Lowe Brindfors och varumärkesbyrån Grow.

Reklamfilmserien "Skyddsänglar", som lanseras idag, är en del av försäkringsbolagets nya varumärkes- och kommunikationsplattform "I vått och torrt" där man ska visa hur kundernas tillvaro kan förenklas.

– Vi kände att Trygg-Hansa hade tappat sin identitet genom åren och det fanns ingen tydlig inriktning. Dessutom är försäkringmarknaden väldigt odifferentierad och då behöver vi förändras, säger Eva-Lotta Göthe, varumärkeschef på Trygg-Hansa, till Dagens Media.

Filmerna ska dramatisera satsningen och utgår från en undersökning som visar att många svenskar någon gång upplevt att de har en skyddsängel.

– Skyddsänglar är en bra metafor för vad vi vill stå för, säger säger Annica Bergman, marknadschef på Trygg-Hansa.

Den nya plattformen ska fungera som ett paraply för bolagets samtliga divisioner att kommunicera utifrån.

Trygg Hansas mediebyrå är PHD och pr-byrå är Prime.

Läs mer om Trygg-Hansas stora varumärkesarbete i senaste numret av Dagens Media, nummer 7, 2014. Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.

Andrea Svanberg


Ämnen i artikeln:

Trygg-Hansa

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev