Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

SKTF vill locka fler chefer

Publicerad: 21 maj 2002, 08:17
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:15

Tjänstemannafacket SKTF lägger 2,5 miljoner på att övertyga chefer att SKTF är ett förbund för dem. Fackpress och morgonpress får del av pengarna som ska föra ut budskapet i hela riket. Men DN är för dyra och hamnar utanför mediemixen.


Göteborgs-Posten, Svenska Dagbladet, Aftonbladet, Expressen, GT och Kvällsposten samt 20 lokala morgontidningar är basen i SKTFs kampanj. Tanken är att kampanjen ska vara rikstäckande för en rimlig budget. Då passar inte Dagens Nyheter.

- En begränsad budget gör att vi blev tvungna att välja. Jag tycker att DNs priser är för höga, säger Karin Ottosson, biträdande funktionschef SKTF.

För att få bra täckning i Stockholm köper SKTF utrymme i fackpress, exempelvis KommunAktuellt, Chef, Landstingsvärlden och SKTFs egen tidning.

Att det blev uteslutande tidningar som bär kampanjen var även det en budgetfråga.

- Press gör det möjligt att hålla ihop budgeten. Det blir dyrt att skapa material för flera olika medier. Tidningsannonsering ger oss en stark start för en rimlig summa då vi kan gå i hela riket men slipper skapa olika enheter, säger Karin Ottosson.

Kampanjen ska förklara för mottagarna att SKTF engagerar sig i chefen och chefens roll på arbetsplatsen. Innehållet består bland annat av att personal inom SKTF ger sin syn på ledarskap. Kampanjen startar vecka 19 och löper till 20 juni.

SKTF lägger mellan fyra och fem miljoner kronor inklusive moms på medier varje år. Reklambyrån Volt har skapat materialet och kampanjen är placerad av Carat Express.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev