Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Skogsmulle, 50, debuterar på nätet

Publicerad: 29 Januari 2007, 07:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:12

I år fyller Friluftsfrämjandets varumärke Skogsmulle 50 år. Det firas genom att bjuda in alla femåringar på Skogsmullekalas under året, och dessutom tar reklambyrån Nkel Kommunikation Skogsmulle ut på webben.


Syftet är att stärka varumärket Skogsmulle.

- Skogsmulle är mer modern än någonsin. Vi läser dagligen i tidningarna om överviktiga och inaktiva barn. Där är Skogsmulle en motpol som står för lek och upptäckarglädje, säger Jörgen Rosendahl, copy på Nkel Kommunikation.

Navet i kommunikationen blir Skogsmullesajten där det dels finns information riktad till föräldrarna, och dels spel för barnen. Sajten varnar dock om barnen sitter för länge framför datorn och säger att nu är det dags att gå ut och leka. Den är gjord i samarbete med Illianced.

Friluftsfrämjandet ska under året genomföra 140 event runt om i Sverige. Målsättningen är att samtliga femåringar i landet ska ges möjlighet att träffa Skogsmulle. Friluftsfrämjandet ska också gå med banners och annonser i främst sina egna medier, men även i köpta medier. För att uppmärksamma evenemanget görs även en bilaga i DN i samarbete med Mediapuls. Bilagan går ut 6 maj och trycks i 420.000 exemplar.

Arbetsgrupp på Nkel: Jörgen Rosendahl, copy; Andreas Ågren, ad; Ronny Forsberg, projektledare.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.