Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Skogsindustrierna följer upp med eld och gräshoppor

Publicerad: 10 Februari 2009, 04:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:22

Skogsindustrierna ger sig återigen in i klimatdebatten med en ny reklamkampanj. För knappt ett år sedan var det premiär för branschorganisationens nya manér som nu följs upp. <b>Se filmen på Dagensmedia.se. </b>


- Syftet med kommunikationen är att visa att träprodukter är en del av lösningen på klimatproblemen. Vi kan alla göra en insats för klimatet genom att köpa träprodukter, säger Fredrik Espmark, planner på Euro RSCG, som står bakom reklamen.

Reklamfilmen, som ska rulla i tv under februari och mars, visar klimatförändringarnas konsekvenser med dramatik. Människor kräks gräshoppor, en person brinner upp och stormen viner på världens klimatmöte. Om ett par veckor följs tv-reklamen upp med en ny sajt.

- I tv visar vi konsekvenserna av klimatförändringarna. På webben förklarar och fördjupar vi budskapet, säger Fredrik Espmark.

Kampanjpayoffen är fortfarande "Naturens egen medicin mot klimatförändringar" och handlar om att skogen tar upp koldioxid och lagrar kol i fotosyntesen.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.