Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Skoda vänder ut och in på Octavian

Publicerad: 7 maj 2009, 09:46
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:26

Skoda rullar ut en ny kampanj som vill lyfta fram att Skodas bilar är lika välutrustade på insidan som på utsidan. <b>Se filmen på Dagensmedia.se.</b>


Kampanjen rullar ut i dag i tv, print och på webben.

I reklamfilmen som har premiär i anslutning till Sveriges hockey-VM-match mot Tjeckien ikväll ser man ett gäng mekaniker plocka isär en Skoda Octavia i atomer. "Hur visar man en bil från sin bästa sida? När den har två" lyder den avslutande copyn.

- Vi vill fortsätta att positionera Skoda som en välbyggd och prisvärd bil. I bilreklam visar man vanligtvis endast exteriören men hos Skoda är insidan med all utrustning lika intressant, säger Andreas Dahlqvist, kreativ chef på reklambyrån DDB.

- Hur visar man att en bil är full med utrustning när i stort sett allt sitter inuti bilen? Vi vände helt enkelt bilen ut och in. På detta sätt kan vi visa upp bilens bästa sida, alltså båda två, fortsätter han.

Även om Octavian står i fokus är syftet att marknadsföra bilmärkets nya utrustningsprogram, som monteras på alla bilar.

Filmen finns i två versioner, en 40-sekunders och en 60-sekunders.

Arbetsgrupp:Ad: Lennart Claesson, Fredrik SimonssonCopy: Stefan Gustafsson, Magnus JakobssonCd: Andreas DahlqvistProjektledare: Pelle JosephsonProduktionsledare: Cattis Håkansson.

Ansvarig kund: Åse Lindberg, marknadschefMediabyrå: MediacomEventbyrå: Regi eventProduktionsbolag: S:t Paul Regissör: Filip Tellander Byråproducent: Fabian Mannheimer, Masterplan

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.