Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Skattjakt ska ge pr till Volvo

Publicerad: 27 April 2007, 10:59
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:06

En internationell pr-kampanj intar den svenska marknaden när Volvo utlyser en skattjakt på nätet. Högsta vinsten är en Volvo XC90, en exotisk resa och guld värt 50 000 dollar.


Tävlingen är ett samarbete mellan Volvo Personvagnar och Buena Vista International i samband med biopremiären av filmen Pirates of the Caribbean - Vid Världens ände, som har biopremiär nästa fredag.

En liknande skattjakt arrangerades inför premiären av den första filmen Pirates of the Caribbean - Död mans kista. Kampanjen genomfördes då i USA, Storbritannien, Japan, Österrike och Spanien och var en succé enligt Björn Jutendahl, marknadsföringschef på Volvo.

- Skattjakten gav god PR och skapade stort intresse bland allmänheten. Tävlingen ger spänning och en bra image till varumärket Volvo, säger han.

Den globala PR-kampanjen är framtagen av amerikanska PR-byrån The Haberman & Assoc.

Lotta Olsson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.