Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag18.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Skånskan kommunicerar omgörning med kampanj

Publicerad: 30 Januari 2009, 11:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:23

I en tv- och radiokampanj berättar Skånska Dagbladet om omgörningen av tidningen. Temat är "Närproducerat". <b>Se reklamfilmerna på Dagensmedia.se.</b>


Kampanjen går lokalt i Skåne och ska även synas utomhus, på webben och via dr till prenumeranterna. Den är framtagen av Navigator.

- Skånskan fokuserar på att bli bättre på att rapportera om lokala nyheter och har lyft det materialet längst fram i tidningen och på förstasidan. Kampanjen visar att Skånskan är snabba på att rapportera från där det händer, säger Johan Larsson, projektledare på Navigator.

Kampanjen börjar på måndag samtidigt som omgörningen lanseras. Den ska rulla i tre kampanjperioder till och med juni.

Skånskans mediebyrå är Bright Media.

Arbetsgrupp på Navigator: Johan Larsson, projektledare; Victoria Schönström, ad; Niclas Bergenbladh, copy; Frida Löfgren, produktionsledare; Christoffer Andersson, ad-ass.

Produktionsbolag är Barbro Filmproduktion. Reklamfilmerna är regisserade av Tobias Ahlstedt och producerade av Cilla Öwall. För radioproduktionen står Ljudateljén, producent är Andy Lundgren.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.