Få hela storyn
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 8 April 2002, 11:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:16
Carats Malmö-kontor har dragit in inte mindre än tre nya, nationella kunder till mediebyrån. Vianor, Swedia Networks och Lunordic heter nytillskotten.
- Malmökontoret har bedrivit ett väldigt aktivt kundrekryteringsarbete under en tid och det börjar vi se frukterna av nu, säger Hans Ahltin, marknads- och försäljningschef på Carat.
Vianor, som Carat plockade från Sandberg Starcom, är en däckdetaljist som finns i hela Sverige. Hans Alhtin uppskattar kontots värde till runt 12 miljoner kronor brutto.
Lunordic är företaget bakom Digestive-kexen och beräknas bidra med en volym runt 10 miljoner brutto i Sverige. Avtalet gäller hela Norden.
Telekombolaget Swedia Networks har gett Carat förtroendet att hantera medieköp och mediestrategier både i Sverige och utomlands. Vad kontot kan tänkas vara värt vill inte Hans Ahltin uppge.
Förutom nytillskotten från Skåne rapporterar Carat Express, som hanterar offentliga uppdrag inom Carat-koncernen, att fackförbundet SKTF knytits till byrån. Kontots värde uppskattas till 7 till 8 miljoner kronor brutto.
Carats senaste kontoförlust var SJ som lämnade byrån till förmån för Mediaedge CIA i mitten av mars. SJ köpte förra året medier för 65 miljoner kronor brutto.