Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Skandiamäklarna byter kostym

Publicerad: 21 Augusti 2008, 07:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:42

Skandiamäklarna ser över varumärke och kommunikation. Mäklarfirman är i tagen att lansera en ny grafisk profil, signerad Forsman & Bodenfors designbyrå Happy. Nästa steg är ett förändrat reklamkoncept.


- Eftersom Skandiamäklarna är en franchisekedja är den grafiska profilen och mäklarmaterialet väldigt viktigt för vårt varumärke. Vi har levt med den gamla profilen i stort sett sedan slutet av 80-talet så det var dags att se över den, säger Andreas Mühlich, marknadschef på Skandiamäklarna.

Den nya profilen ska fortfarande signalera de gamla värdena trygghet och trovärdighet, men i en modern tappning.

- Den ska kännas modern med ett drag av exklusivitet. Vi har även adderat liv och lust. Bostadsaffärer är emotionella och svenskar är intresserade av inredning och design. Vårt nya manér för tankarna till heminredning och jag tror vi attraherar fler kvinnor på så sätt, säger Andreas Mühlich.

Designern Hanna Werning har tagit fram ett mönster för Skandiamäklarna, som används i det nya designmaterialet. Om två veckor rullas profilen ut externt i Skadiamäklarnas annonsering, på hemsidan och på Hemnet, men den har redan smyglanserats på vissa mäklarkontor.

Nästa steg är ett nytt reklammanér och Andreas Mühlich har träffat flera reklambyråer för att diskutera ett samarbete.

- Vi söker en huvudbyrå, men det blir ingen pitch. Vi har redan fastnat för någon som vi vi vill vidare med. Men just nu fokuserar vi framför allt på designen och på att implementera den.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.