Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Ska sälja lyxhanddukar

Publicerad: 19 maj 2009, 08:08
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:25

Sajten Drytrend.com har, sent om sider, valt mediebyrå.


Drytrend.com säljer lyxhanddukar från varumärken som Versace, Pelle Vävare och Gripsholm.

Bolaget grundades i höstas och har under en tid letat mediebyrå. Enligt marknadschefen Jessica Eriksson bjöd man i höstas in fem byråer till en pitch, men krisen tvingade bolaget att tänka om.

- Vi påbörjade en upphandling av byrå under hösten 2008, men konjunkturen fick oss att avvakta och genomföra mediaköpen inhouse. Under våren 2009 kom vi i kontakt med Tre Kronor Media och det "klickade", säger Jessica Eriksson, i ett pressutskick.

Drytrend ska lägga runt 2 miljoner kronor om året på mediaköp, främst online. Bolagets primära målgrupp är inredningsintresserade kvinnor mellan 25 och 55 år, med hög inkomst.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.