Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Sjungande frukter profilerar Jo Bolagets juicer

Publicerad: 28 februari 2007, 14:39
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:10

Stenström Red Cell ska dra uppmärksamhet till Jo Bolagets nya Bravo-juicer med skönsjungande frukter. En ananas och en apelsin sjunger opera medan en passionsfrukt sjunger funk, uppbackad av ett äpple och en apelsin.


Uppdraget från Jo Bolaget var enkelt. Lansera våra nya smaker på 15 sekunder och gör det tydligt vilka smaker de innehåller. Receptet på utmaningen var datoranimerade sjungande frukter som hyllas av publiken med orden Bravo! Bravo! Bravo!

- Med en produkt inom ett så positivt område som juice, och som dessutom heter Bravo, det måste man ta fasta på. När man hör ordet är det nästan så att man måste resa sig och applådera, säger Bertil Åström, ad på Stenström Red Cell.

Han säger också att de sjungande frukterna är en audiovisuell plattform som går att jobba vidare med och där allt kan hända. Det var en utmaning, säger han, att göra filmerna så pass korta som 15 sekunder.

- Det gäller att göra något som tar plats och det tycker jag vi har lyckats med. På 15 sekunder har vi lyckats etablera sången, visa en pack shot och ha med en avsändarspeaker. Förhoppningsvis får de här filmerna folk att dra på munnen.

Målgruppen är familjer och filmerna ska tilltala alla medlemmar i familjen.

Var det viktigt att barnen gillar de här filmerna?

- Det är inte så att vi har riktat in oss på barnen. Hela familjen ska gilla dem och uppfatta varumärket som lättsamt och humoristiskt. Det är förstås ingen nackdel om barnen gillar dem.

Kampanjen startade igår och ska visas på TV4, TV4 Plus, TV4 Fakta, TV3 och TV6.

Arbetsgrupp Stenström Red Cell: Kristian Florell, projektledare; Bertil Åström, ad; Per Ahlbäck, copy. Produktionsbolag: B-Reel. Mediebyrå: Carat.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.