Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Sjuka barn fantiserar i välgörenhetskampanj

Publicerad: 5 Februari 2009, 10:14
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:22

Stiftelsen "Min stora dag" går upp med en kampanj som ska samla pengar för att uppfylla svårt sjuka barns önskningar. Reklamen har budskapet att barns fantasi inte fungerar sämre för att kroppen gör det.


- Det är första gången som vi gör en så heltäckande kampanj. Det är mycket spännande. Det här projektet har bara varit möjligt för att vi har fått hjälp från så många som också har arbetat pro bono, säger Claire Rosvall, generalsekreterare för Stiftelsen Min stora dag.

Syftet med kampanjen är att öka kännedomen om stiftelsen och på så sätt samla in pengar. Min stora dag har flera företagsponsorer men behöver också pengar för att kunna förverkliga barnens idéer.

- Det är barnens drömmar som sätter ramarna för vår verksamhet. Många vill träffa en idol, ofta en artist eller idrottsstjärna. Det är också vanligt att barnen vill resa till solen eller köpa en dator, men det finns också unika drömmar som att mjölka en ko eller ha en symaskin, säger Claire Rosvall.

Momentum står bakom kampanjen som omfattar radiospotar, annonser, banners och fyra reklamfilmer producerade av Renck Åkerlund. Bizkit är mediebyrå.

Filmerna har precis börjat rulla i bland annat i TV4-husets mindre kanaler, Eurosport, Kanal 5 och Kanal 9.

Arbetsgruppen på Momentum består av Johan Elsner, cd; Anna Perrolf, copy; Max Hansson, ad, och Matilda Zoc, projektledare.RAF:s arbetsgrupp är Christofer Vibenius, regissör, Eva Tempelman, producent och Helena de Brun, produktionsledare.Annonserna är fotograferade av David Hamp på RBLS.Krut Ljuddesign har producerat radioreklamen.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.