Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

SJs marknadschef slutar

Publicerad: 20 Augusti 2008, 11:14
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:42

Dagens Media kan avslöja att SJs marknadschef Maria Ling har beslutat att lämna företaget. "Det stämmer, jag sade upp mig häromdagen", säger Maria Ling.


- Jag tog beslutet i somras under korkeken, säger Maria Ling.

Maria Ling tillträdde som, då vikarierande, chef för SJs marknadsavdelning efter en omorganisation sommaren 2003.

- Jag har varit på SJ i fem år, och varit med om att bygga upp allting. Det har varit en fantastisk resa där jag har fått utveckla mig, skapa en marknads kommunikationsavdelning, anställa folk, jag har fått bygga det här. Nu känner jag att det är dags för mig att gå vidare.

- Jag tycker att det är roligt att bygga och driva affärsmässiga skeenden, tillsammans med kommunikationen. Vi har gjort många kampanjer som gått i frontlinjen och drivit utvecklingen. Det har varit väldigt roligt.

Är det någon kampanj som du är speciellt nöjd med?

- Det är många. Jag är jättenöjd med kampanjen med de klippta åkrarna, som vi vann ett Guldägg för. Jag är väldigt nöjd med de senaste filmerna med Heroes. Vi har fått fram en hel del bra internetkampanjer.

Vad ska du göra nu?

- Jag sade upp mig häromdan för att få tid att kunna söka jobb. Det har jag inte hunnit då jag har uppehållit mer än en heltidstjänst under alla år. Jag vill gärna ha ett marknadschefsjobb igen, eller något liknande som är affärsdrivande inom kommunikation.

Du har inget erbjudande som väntar?

- Nej, nej. Jag har varit totalt lojal med SJ. Det är först nu jag ska börja söka jobb.

Hur länge blir du kvar på SJ?

- Jag har sagt att jag blir kvar så länge man har behov av mig. Jag tycker väldigt mycket om min avdelning och mina kolleger, så jag vill inte lämna någon i sticket.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.