Nyheter
SJR går utomhus för att ragga medarbetare i storstäderna
Publicerad: 5 september 2008, 04:01
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:41
Bemanningsföretaget SJR, specialiserade inom bank, finans och ekonomi, tar hjälp av ett nytt marknadsföringsteam när de sjösätter en utomhuskampanj i Stockholm, Malmö och Göteborg.
HW
Henrik Widell
Kampanjen är en relansering av SJRs varumärke och den nya sloganen lyder Finding excellence, vilket ska antyda SJR nischade verksamhetsområde. Nytt är också marknadsföringsteamet bakom kampanjen. Det är Ida Alfredsson Brand & Design tillsammans med Ulf Börgesson på Ubik! som har tagit fram den nya kommunikationen.
Copyn i kampanjerna skiljer sig mellan Stockholm och Malmö, Göteborg. I Stockholmkampanjen kan copyn till exempel lyda; Har du redan ditt drömjobb? I så fall var det inget. Och i Malmö och Göteborg; Vi rekryterar en chef eller specialist inom finans och ekonomi om dagen.
- SJR är redan etablerade och kända i Stockholm så där kommunicerar vi mer med kandidaterna, de som SJR vill ha i sitt stall för att hyra ut. I Malmö och Göteborg vill vi mer tala om att SJR finns på marknaden, säger Ida Alfredsson, projektledare och ad.
Kampanjen startar nästa vecka med annonsering i Stockholms tunnelbana och med trafikannonsering i Malmö och Göteborg.
- Sedan ska mellan 3.00-5.000 adr skickas som uppföljning till kunder och andra intressenter.