Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Sjöassistans sjösätter båtförsäkring

Publicerad: 8 April 2008, 03:54
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:52

Sjöassistans går i slutet av april ut med en kampanj vars fokus ligger på organisationens båtförsäkring. Kampanjen är den första från nya reklambyrån Milk.


Sjöassistans är en organisation som assisterar fritidsbåtsägare när läget inte är akut. Det gör man med en servicetjänst som är bemannad dygnet runt och med ett nätverk av cirka 600 yrkesverksamma skeppare.

Kampanjen ska främst gå på nätet, med det kan även bli fråga om print. Totalt lägger organisationen cirka 300.000-400.000 kronor på kampanjen.

- Det här är den absolut största aktiviteten vi gör i år. Jämfört med andra annonsörer har vi inte så stor budget, men vi passar på nu när många båtägares försäkringar förfaller, säger Kenth Bill, marknadschef på Sjöassistans.

Kampanjen ska rulla i två-tre veckor och är den första från nya reklambyrån Milk, som fick uppdraget genom en pitch. Sjöassistans jobbade tidigare med Nimbus Communication.

Vizeum har hjälpt till med medieköpen.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.