Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag23.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

SJ väljer TBWA

Publicerad: 23 Januari 2002, 10:14
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:18

SJ väljer TBWA till ny reklambyrå. Byrån ersätter SJs mångåriga samarbetspartner Tempel (tidigare Mattson & Friends).


TBWA har framförallt utmärkt sig som en byrå med kreativt fokus, men marknadschef Gunilla Asker lyfter även fram strategiska egenskaper då hon motiverar byråvalet.

- De förenar strategisk förmåga med kreativitet. Det är en kombination som vi tycker att vi behöver i den fas vi befinner oss, säger hon.

Det var i slutet av oktober som SJ meddelade att bolagets byråavtal skulle ses över, ett beslut som fattats med anledning av omorganisation och flera chefsbyten inom företaget. Förutom ny reklambyrå väntas SJ inom kort välja nya medie- och designbyråer.

SJs nuvarande mediebyrå är Carat.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.