Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

SJ och Gevalia först ut på mjölkpaketen

Publicerad: 8 Januari 2007, 08:13
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:14

SJ, Peab, Viking Line, Gevalia och Ekerö Möbler blir först ut med att annonsera på mjölkpaket. Det är Coop som ska skänka bort 150.000 liter mjölk till sina kunder och finansierar raiden med att sälja reklamplats på mjölkpaketen.


Annonseringen är ett samarbete mellan Coop, Falkköpings mejerier, som tappar mjölken, och Mjölkmedia som säljer reklamplatserna. Den första testkampanjen drar igång 5 februari. Mjölken ska erbjudas till Coops medlemmar på Coop Forum i Stockholmsområdet.

- Från vår sida är hela våren en testperiod. Det handlar om att göra nytta för våra kunder, det här är ett bra ekonomiskt erbjudande, säger Magnus Frisk, informationschef på Coop.

Han fortsätter:

- Vi hoppas att kunderna ser det som ett kul och positivt erbjudande.

Kostnaden för den en bred helsida är 500.000 kronor, kortsidorna kostar 350.000 kronor. SJ, Viking Line och Peab kommer att ha varsin sida, och Gevalia och Ekerö Möbler delar på en sida. Nästa omgång med nya annonsörer blir under vecka 10.

- Vi är väldigt noga med att varumärket och budskapet inte ska väcka anstöt när mjölkpaketet står på frukostbordet, dessutom ska det stämma med vad Coop vill stå för, säger Kjell G Lundholm, projektledare på Mjölkmedia.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.