Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag24.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

SJ grönaste varumärket enligt undersökning

Publicerad: 20 Februari 2014, 11:37
Uppdaterad: 30 Maj 2016, 08:25

SJ har för tredje gången röstats fram som årets grönaste varumärke i varumärkesföretaget Differs undersökning.


Ämnen i artikeln:

SJ

Över tusen personer deltog i omröstningen som för femte gången anordnades av varumärkesföretaget Differ.

Bland 86 företag inom branscherna dagligvaror, kläder, bilar, el, transport, resor, snabbat och apotek gick SJ segrande ur den gröna omröstningen. 

– Drygt 40 procent av våra resenärer väljer tåget av miljöskäl. Vi har ett starkt grönt varumärke och vårt hårda arbete för att öka punktligheten gör att fler vill välja våra tåg och bidra till ett hållbart samhälle, säger Helga Baagøe, kommunikationsdirektör på SJ, i ett pressmeddelande.

SJ har under arbetat med miljöfrågor under en lång tid, och sedan 1994 drivs samtliga tåg av förnybar energi.

Pär Ullrich

Ämnen i artikeln:

SJ

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.