Nyheter
SJ efter sommarens förseningar: Förlåt oss
Publicerad: 24 september 2008, 08:07
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:39
I bred kampanj i landets största dagstidningar ber SJ om ursäkt för dålig information, förseningar och krångliga biljettsystem. "Vi har haft en tråkig sommar", säger Elisabeth Lindgren, kommunikationsdirektör på SJ.
Både i går och i dag har SJ köpt helsidesannonser i Expressen, Aftonbladet, DN, SvD, GP och Sydsvenskan.
Syftet är att be sina missnöjda kunder om ursäkt, och förklara hur biljettsystemet fungerar.
- Vi har inte kommit ut med budskapet om hur våra priser sätts. Det har varit mycket diskussioner under sommaren och många har beskrivit att de inte förstår, säger Elisabeth Lindgren.
En stor del av kritiken har gått ut på att biljetterna upplevts som dyra, upprepade förseningar och bristfällig information. I sina helsidesannonser skriver SJ:
"Mycket av kritiken är tyvärr befogad".
- En stor del av problemen har legat utanför vår kontroll, men vi ska självklart vara självkritiska och försöka förbättra oss, säger Elisabeth Lindgren.
Vad kostar kampanjen?
- Det berättar vi inte, men det har väldigt liten inverkan på våra kunders biljettpris.