Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Situation Stockholm kampanjar med arbetsnarkomaner

Publicerad: 8 Januari 2007, 16:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:13

Tidningen Situation Stockholm och reklambyrån Hummingbirds tar nästa steg i kampanjen Vägen tillbaka. En ny kampanj i samarbete med reklamaren Bo Rönnberg startar idag och ska pågå i minst två veckor.


Den nya kampanjen går steget längre än den förra. Den visar tidningssäljarna som människor med ett arbete och en egen inkomst. Budskapet är kortare, Situation Stockholm är arbetsplatsen för hemlösa som vill jobba för attkomma tillbaka. Genom att använda termer som att "gå in iväggen" och att bli "arbetsnarkoman" vill Situation Stockholm sätta tydligare fokus på de hemlösa som arbetare.

- Samarbetet är ideellt och bygger på att människor tycker att det här är ett viktigt budskap. Bo Rönnberg och Hummingbirds har gjort ett enormt jobb, säger Pia Laestadius, vd på Situation Stockholm.

Tanken är att det inte ska kännas som att ge en allmosa att köpa Situation Stockholm.

- Målet med förra årets kampanj var att de som säljer tidningen skulle bli sedda som individer och inte som ett kollektiv av människor som det är synd om, vilket de ofta blir när man pratar om hemlösa, säger Pia Laestadius.

Situation Stockholm och Hummingbirds är nöjda med resultaten från förra kampanjen och berättar att upplagan ökar. Kampanjen kommer att synas på ett femtiotal tunnelbanestationer på Clear Channels reklamtavlor i Stockholm.

Slutdatum för kampanjen är inte satt eftersom skyltarna rullar i mån av plats.

Kampanjen Vägen tillbaka - ett steg i taget fick Sveriges Tidskrifters marknadsföringspris förra året.

Karin Grahn-Wetter

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.