Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Silbersky: "Jag har alltid velat se reklambyråsidan"

Publicerad: 28 Juni 2002, 07:27
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:14

Hallå där, Thomas Silbersky, som efter tolv år på köparsidan blir vd för reklambyrån Rönnberg McCann. Det är bara ett år sedan du började som marknadsdirektör på Nordea LTS&L. Varför slutar du så snart?


- Tyvärr är timingen aldrig perfekt när det gäller nya jobb. Jag har alltid velat se vad man kan göra på reklambyråsidan och nu kom möjligheten. Erbjudandet från Rönnberg McCann var så spännande och inspirerande att jag inte kunde tacka nej. Jag hade gärna varit kvar längre på Nordea men man ångrar sällan vad man gör utan vad man inte gör.

Du lämnar också köparbranschen för första gången i din karriär ?

- Efter tolv år på köparsidan kan jag åtminstone bidra med hur en köpare tänker och resonerar. Jag hoppas kunna tillföra något på grund av det som kan utveckla verksamheten.

Vilka är de viktigaste erfarenheterna du tar med dig från köparsidan?

- Kopplingen mellan reklam, kommunikation och köparens affärer. Insikt i köparens vardag där reklam och kommunikation är en mycket liten del av företagets totala affärsverksamhet.

Vad blir det första du gör på Rönnberg McCann när du börjar 1 september?

- Jag ska försöka lyssna och förstå verksamheten och hur vi bättre ska utnyttja de resurser vi har.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.