Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Sifo bygger om

Publicerad: 11 Maj 2001, 04:34
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:24

Sifo organiserar om och lägger alla sina åtta affärsområden under tre divisioner: Marknad och kund, Media och människor. Syftet är att lättare kunna ge kunderna ett helhetserbjudande .


Ambitionen med omorganisationen, som redan är genomförd, är att lättare kunna

sy ihop information från alla affärsområdena till ett helhetserbjudande.

- Det är absolut ingen hierarkisk förändring utan det handlar bara om att

samordna alla delar på Sifo till ett bättre kunderbjudande, säger Peter

Callius, nybliven divisionschef för Marknad och kund.

Divisionschef för Marknad och kund (Market and customer) är Peter Callius,

tidigare chef över affärsområdet Media. I divisionen ligger alla Sifos

varumärkes- och kundundersökningar samt alla kvalitativa undersökningar.

I divisionen Medier (Media) ligger medieundersökningar, TS, RS och

reklammätningar. Chef för divisionen är Yvonne Pernodd, idag vd för TS.

Sista divisionen består av affärsområdet Människor (People) som mäter hur

företags personal påverkar affärerna. Chef blir Mårten Lindqvist, tidigare

affärsområdeschef för samma affärsområde.

Eva Wisten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.