Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Siba löser absurda vardagssituationer

Publicerad: 18 November 2008, 04:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:35

Siba sätter kunden i centrum i en ny varumärkeskampanj. Reklamen rullar igång i tv på torsdag och knyter an till dubbeltydigheten i elektronikkedjans tagline Hos oss får du råd. <b>Se filmen på Dagensmedia.se.</b>


- Vi har gjort sex varumärkesbyggande filmer som ska öka top of mind för varumärket. Julen är den viktigaste försäljningsperioden för hemelektronikföretagen och konkurrensen är stenhård, säger Fred Raaum, projektledare på Fältman & Malmén som står bakom det nya manéret.

Budskapet är att Siba både har låga priser och ger goda råd och support till sina kunder. Två av de varumärkesbyggande filmerna ska gå parallellt med Sibas utbudskampanj inför julen. De övriga filmerna ska gå i tv senare under våren.

- Varumärkesfilmerna ska med en humoristisk twist visa olika typer av konsumenter med olika behov och att Siba har produkter som täcker in det, säger Fred Raaum.

Carat står för mediestrategi.

Arbetsgrupp på Fältman & Malmén: Magnus Fältman, cd Petter Dixelius, copywriter Johan Eriksson, ad Fred Raaum, projektledare Charlotta Hallgren, produktionsledare Anna-Karin Rosén, designer/originalare Fabian Mannheimer/Masterplan, byråproducent

Produktionsbolag: Folke Film Filip Nilsson, regissör Johan Persson, producent Hoyte van Hoytema, DoPMusik: Badly Drawn Boy

Beställare: Susanne Järkbratt Ehnbåge, marknadschef

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.