Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Shout och Valentin Byhr hänger löst när Snickers säljs

Publicerad: 3 Januari 2007, 12:52
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:14

Bygghandelsleverantören Hultafors offentliggjorde igår uppköpet av Snickers Workwear. Uppköpet innebär att två reklambyråer måste bli en, och ingen av företagens befintliga byråer, Shout och Valentin Byhr kan vara säkra på fortsatt förtroende.


Hultafors vd, Bo Jägnefält säger att kommunikationen för varumärket Snickers inte ska förändras. Men vilken byrå som får förtroende att fortsätta kommunicera varumärket är inte klart.

- Vi jobbar med Shout och Snickers med Valentin Byhr. Det är en byrå för mycket och vi väljer den byrå som passar bäst för våra framtida behov.

Så ni väljer antingen Shout eller Valentin Byhr?

- Det kan bli en helt annan byrå också, men någon av de befintliga byråerna ligger förstås närmast till hands.

Hultafors har ingen mediebyrå och Snickers har tidigare anlitat Mediacom vid behov. Om Mediacom blir kvar i mixen är också osäkert.

- Hultafors har inte haft behov av en mediebyrå eftersom vi inte har exponerat oss i samma utsträckning som Snickers. Hur det blir med mediebyråsamarbetena framöver är fortfarande för tidigt att säga.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.