Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Shortcut tar betalt på sajten

Publicerad: 13 Juni 2002, 07:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:15

Akademikermagasinet Shortcut ansluter sig nu till de medier som tar betalt för sina internettjänster. Med medlemsavgifter för Shortcut på nätet hoppas företaget minska beroendet av annonsintäkter.


- Vi kommer att ta betalt av medlemmar som tillkommer. Men de gamla medlemmarna som varit med och byggt upp Shortcut får vara med gratis tills vidare, säger chefredaktör Johan Abrahamsson.

Kostnaden för ett helårsmedlemsskap blir 569 kronor. Hur många nya medlemmar som Shortcut räknar med att få in vill inte Johan Abrahamsson berätta.

Kommer ni att öppna sajten igen om intresset visar sig vara för lågt?

- Det har vi inte tagit ställning till än. Vi gör det här eftersom vi tror på det, säger Johan Abrahamsson.

Shortcut ges ut av medie- och undersökningsföretaget Universum International AB. Tidningen utkommer med sex nummer per år. Sajten fungerar bland annat som ett diskussionsforum för akademiker i arbetslivet. Shortcut har i dag runt 28.000 medlemmar.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.