Gå direkt till textinnehållet

Shortcut norpar Chimneys förra vd

Shortcut Media Group värvar Chimneys tidigare vd och partner Peter Söderlind. På nya arbetsplatsen kommer han axla manteln som operativ chef.

Peter Söderlind har utöver rollen som vd även varit kreativ chef på Chimney, marknadschef på Discovery Networks Sweden, reklamchef på SBS samt promotionsansvarig på Prosiebensat. Han har även arbetat med att ta fram kreativa koncept och har under åtta år arbetat som kreatör. 

- Behovet av kommunikation, produktion och underhållning via rörliga medier fortsätter att öka. Shortcut Media Group (SMG) står väl rustade för att ytterligare förbättra nuvarande och nya kunders effekt via rörliga medier. Jag ser mycket fram emot att tillsammans med alla bolag inom SMG vara med och bidra till den resa de redan påbörjat, kommenterar Peter Söderlind. 

SMG har vuxit från runt 20 medarbetare i Stockholm sedan 2016, till närmare sjuttio personer i Stockholm och Göteborg i början av 2019. 

- Vi är väldigt glada och stolta över att kunna välkomna Peter till SMG. Hans erfarenhet att under flera år driva och växa landets största produktionsbyrå inom rörlig bild i kombination med bakgrunden inom marknadskommunikation kommer att vara ovärderlig för vår fortsatta tillväxtresa, kommenterar Anders Brinck, vd på SMG. 

Som operativ chef kommer Peter Söderlind bland annat att fokusera på försäljnings- och kommunikationsarbete, affärsutveckling samt strategiarbete. 

Shortcut Media Group är en av Sveriges oberoende produktionsgrupper och producerar bland annat reklam- och företagsfilm, trailers, animerad film, promos samt tillhandahåller postproduktion. Gruppen består av Bond Street Film, Oddway Film, Shortcut Produktion samt Frost Studio. 

På Chimney har grundaren Henric Larsson tog i höstas över rollen som vd på bolaget.

 

 

 

 

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

Publicerad 2019-02-07 07.42

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: