Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

SF Media plockar säljchef från Clear Channel

Publicerad: 8 April 2013, 06:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:50

Jesper Svärding, med erfarenhet från bland annat TV4, DN och nu senast Clear Channel, blir ny försäljningschef för SF Media, kan dagensmedia.se berätta.


Ämnen i artikeln:

SF Media

Nyligen genomförde SF Media, som säljer reklamutrymmet på SF:s biodukar samt digitala ytor, en större omorganisation som bland annat innebär att säljorganisationen nu har färre chefer.

Ny försäljningschef blir Jesper Svärding, som hämtas från utomhusbolaget Clear Channel, där han hade samma roll.

– Vi har gått från att ha många chefer till en så man kan säga att det är en nygammal position, säger vd:n Ted Johansson till Dagens Media.

Jesper Svärding har tidigare arbetat på Eniro, TV4 och DN.

– Han har hållit på med väldigt många olika medier och har en bred profil. När det gäller bio har vi inte varit tillräckligt tydliga i vår kommunikation men med Jespers erfarenhet kan vi bli bättre på att argumentera så att vi hamnar rätt i säljdiskussionen, säger Ted Johansson och fortsätter:

– Sedan är han väldigt duktig på försäljning.

Vilka fördelar ger den nya organisationen när det gäller er fortsatta verksamhet?

– En plattare organisation och det är det vi är ute efter. Vi vill ha mer ansvarstagande rakt igenom och ett större mandat för säljare att driva sina egna affärer.

Ted Johansson var tidigare marknadsdirektör på Clear Channel. Han lämnade utomhusbolaget förra året för tjänsten som vd på SF Media.

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

SF Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.