Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag15.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Sen premiär för DN:s sajt för annonsörer

Publicerad: 12 maj 1999, 05:15
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:34

Flera månader försenad börjar DN blir klar med sin informationssajt för annonsörerna. DN startar även en tjänst där privatannonsörerna själva kan boka sina radannonser.


Ursprungligen skulle DN:s sajt för annonsörerna varit igång i november 1998.

- I ärlighetens namn ska sägas att det var som med alla andra dataprojekt. Det

ser enkelt ut på pappret och vi gick väl ut lite optimistikt, säger Roland

Thornberg reklamchef på DN. Det visade sig bland annat mer komplicerat att

utveckla funktionerna som ska göra det möjligt för DN:s olika avdelningar att

själva uppdatera informationen.

Sajten vänder sig till medieköparna och innehåller information om annonsering,

upplagor och marknadsundersökningar. Sajten bygger på Notes Domino och är

producerad av New Media.

DN startar även en tjänst för automatisk eftertextannonsering för

privatkunderna. Kunderna ska själva kunna boka och utforma annonser bland annat

under vinjetterna Bostad och Motor, via e-post utan någon manuell hantering.

Fakturering sker däremot sedan som vanligt i ett fönsterkuvert i papper.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.