Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

SEBs förre marknadschef gläds åt guldäggen

Publicerad: 19 April 2007, 10:53
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:07

SEBs förre marknadschef Jan Torstenson var ansvarig för SEBs båda guldäggsvinnande kampanjer. Idag gläds han med sin forna arbetsgivare.


- Det är fantastiskt kul. Men jag är inte förvånad, det var två lysande kampanjer, säger Jan Torstenson.

SEB vann ett guldägg för bästa reklamfilm med filmen Forever young och ett för bästa utomhusreklam för Miljöbillån. Båda kampanjerna är framtagna av Lowe Brindfors som SEB i höstas bytte ut mot Storåkers McCann. Men Jan Torstenson ser inte på guldäggen som en upprättelse för det havererade samarbetet.

- Vi kände oss trygga med de här kampanjerna hela tiden. De fungerade redan från början och fick mycket god uppmärksamhet.

Varför fungerade de?

- Miljöbillånet gör reklam för en enskild produkt på ett udda och ganska vågat sätt. Den var rakt på sak och rör en produkt som ligger rätt i tiden. Forever young var snygg, fräsch och enkel och ganska obankig, säger Jan Torstenson.

Jag känner personer som tycker att Forever young var en deprimerande reklam, som fick dem att känna sig gamla.

- Verkligen? Den reaktionen har jag inte hört förut, säger Jan Torstenson.

Var du på galan igår?

- Tyvärr inte, jag är bortrest.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.