Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

.SE vill bli folkligare med Allsvenskan-kampanj

Publicerad: 2 April 2008, 03:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:53

.SE flirtar med fotbollsfantaster i en rikstäckande utomhuskampanj som går upp i veckan. Internetstiftelsen hejar fram alla herrlag i Allsvenskan med lokalanpassade annonser som visar en passande vinnaradress och en förloraradress för respektive lag.


- Liksom tidigare kommenterar vi aktuella händelser i kampanjen, men förut har vi utgått från kända personer medan vi nu har valt Allsvenskan för att nå ut till en bredare publik, säger Maria Ekelund, informations- och PR-ansvarig på .SE.

Sedan slutet av 2006 har .SE kört reklamtemat där olika webbadresser används i copyn med glimten i ögat, signerat reklambyrån Futurniture. Nytt för den här gången är att .SE planerar att skänka bort adresserna till klubbarnas ungdomslag. Kampanjen pågår veckan ut och förutom de sexton lokalanpassade budskapen innehåller den även några nationella annonser.

- Vi vill lyfta fram .SE som det självklara valet för registrering av internetadresser i Sverige. Vi vill visa att vem som helst kan skaffa ett domännam och att det finns många roliga sätt att göra det på som passar alla möjliga situationer, säger Maria Ekelund.

Kampanjen har skett i samråd med Svenska Fotbollsförbundet, vars logga också syns på annonserna.

- Vi har deras stöd, men det är .SE står för hela kostnaden, säger Maria Ekelund.

Scream är mediebyrå.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.