Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Screams printchef till Metro

Publicerad: 27 November 2008, 12:46
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:35

Metro knycker Screams printchef Alex Ericson, som går till tidningens storkundsavdelning.


Enligt Metro försäljningen av nya annonspaketet Dawn till dusk gått så pass bra att man måste förstärka sin säljavdelning Metropolgruppen. 15 nya annonsörer ska ha anslutit sig till Metro-Schibsted-alliansens räckviddspaket.

- Alexander är erfaren och hungrig, vi är glada över att kunna välkomna honom till Metropolgruppen säger Magnus Kepinski, försäljningsdirektör på Metro, enligt ett pressmeddelande.

Dawn till dusk når drygt 4 miljoner svenskar och har en räckvidd på 63 procent i målgruppen 15-49 år i riket. En helsida kostar 998.000 kronor brutto.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.