Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Scholz & Friends och Garbergs tar shape up-kalsong till Sverige

Publicerad: 28 Augusti 2008, 08:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:42

Företaget Revolutionwear har pumpat in 12 miljoner kronor för att marknadsföra och utveckla sin "shape-up-kalsong". Nu kommer den till Sverige, och lanseras med annonser i modemagasin.


Maria Kans, Revolutionwears presskontakt och tillika konsult på Spoilconcept, förklarar det unika med kalsongen, som heter Frigo:

- Det finns en ficka i den där mannen lägger in sitt paket och drar åt med ett snöre. Det är bekvämare och paketet sitter på plats.

Peter Söderström, som tagit fram idén, har ansökt om världspatent för sin produkt. Förutom i Sverige ska underkläderna göra intåg i Norge, Island, Israel och Mexiko.

Lanseringskampanjen går upp i magasin som King, Café, Plaza och Rodeo. Lotta Mårlind och Malin von Werder på Garbergs samt Edwin von Werder på Scholz & Friends ligger bakom den. Andreas Koch har fotograferat.

I Sverige kommer Frigo att finnas på utvalda butiker samt via företagets hemsida.

- Kalsongerna var från början tänkta som sportkalsonger, att de skulle vara skönare för manliga löpare. Men det är en modekalsong, säger Maria Kans.

Vad är målet med kampanjen?

- Att på ett humoristiskt sätt nå ut till modevetna män. I framtiden är deras vision är att sälja in lösningen till andra företag.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.