Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Scholtz & Friends första kampanj för Tre uppe

Publicerad: 7 April 2008, 06:58
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:52

I dag börjar Scholtz & Friends kampanj för 3Global rulla i tunnelbanan, utomhus och i gratispress.


Tre i tunnelbanan. 3 Global är till för svenskar som ringar mycket till utlandet.

-Vi har haft ett abonnemang som hetat 3Global men nu har vi gjort om det radikalt, säger Erik Hörnfeldt, presschef på Tre.

Kampanjen börjar i dag och ska i en första fas gå till 20 april. Tunnelbanan i Stockholm, bussar i bland annat Uppsala, Lund, Helsingborg och Malmö, utomhus och print i Metro, Punkt SE och Mitt i-tidningarna är kanalerna som används.

Kampanjen är den första uppdraget som Scholtz & Friends gör för Tre. Byråns stora prövning blir Tres femårsjubileum i maj, säger Erik Hörnfeldt.

Tres mediebyrå är Mindshare.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.