Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Schibsteds resesajt på banan

Publicerad: 20 Maj 2008, 08:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:48

Under förmiddagen lanserade Schibsted sin nya resesajt Destination.se. En reklamkampanj i print och på nätet ska sätta sajten.


Tidigare i dag berättade Dagens Media att Aftonbladet avslutat sitt tioåriga samarbete med resesajten Reseguiden.se. Bara ett par timmar senare lanserar Schibsted nu sin egna resesajt Destination.se. Frans Storm, vd på Destination.se, vill dock inte peka ut Reseguiden.se som den stora konkurrenten.

Frans Storm, vd för Destination.se - Vi tycker att det hittills har sett ut som så att man börjar på Google och sedan går till fem-sex sajter innan man hamnar rätt. Vi har sett den här positionen där alla reseaktörer är samlade som ledig, säger Frans Storm.

Destination.se Arbetet med Destination.se började i höstas och bygger på samma plattform som Schibstedägda Finn.no använder för en liknande sajt i Norge. För att dra besökare till sajten ska print och webb användas.

- Vi börjar med att lotta ut 100 resor till solen. På nätet blir sajter som Aftonbladet, Blocket och Hitta viktiga. Men det blir i en kombination med Google.

Vilka printmedier som ska användas är ännu inte klara, Frans Storm säger att han vill vänta med marknadsföringen till att sajten är stabil och fungerar helt som den ska. Enligt honom är alla stora aktörer på resemarknaden med från start och han kan inte säga någon som har tackat nej till erbjudandet. 700 flygbolag och 50.000 hotell ska finnas med i sökmotorn.

- Vi har avtal med alla våra partners och alla priser är i realtid, säger Frans Storm.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.