Schibsted Brand Studio växlar upp

Josefine Kvarnström, Director Schibsted Brand Studio & Insight.

Foto: Janne Næss

Schibsted Brand Studio stärker upp med två nya tjänster. Karin Schmidt blir Head of Business Development och Tobias Waldefeldt Lindner får rollen som Head creative Editor.

Karin Schmidt har det senaste året varit tillförordnad chef för Schibsted Brand Studio, men får en ny roll som Head of Business Development när Josefine Kvarnström återvänder från föräldraledighet.

 I sin roll ska Karin Schmidt fokusera på att dels utveckla den befintliga affären, dels skapa möjligheter till nya produkter och intäktsområden för studion. Karin har varit många år i Schibsted och Schibsted Sales & Inventory (SSI) med roller inom affärsutveckling och projektledning. 

Tobias Waldefeldt Lindner återvänder till Schibsted och SSI i rollen som Head of Creative Editor, med fokus på kreativa koncept och innehållsmarknadsföring. Tobias Waldefeldt Lindner har jobbat som nöjeschef på Aftonbladet och var tidigare redaktionschef på Schibsted Brand Studio. Förra året lämnade han verksamheten för att starta upp contentbyrån We Are Stories.

Josefine Kvarnström, Director Schibsted Brand Studio & Insight, kommenterar i ett pressmeddelande:

– Med Karin och Tobias på plats tar vi ytterligare ett kliv när det gäller vår affärsutveckling. Dagens innehållsmarknadsföring ställer höga krav gällande såväl produktutveckling, teknik som kreativ höjd och genomförande. De här två nya tjänsterna kommer, tillsammans med hela det fantastiska teamet i Schibsted Brand Studio, att göra oss ännu spetsigare i vårt erbjudande mot marknaden.

Schibsted Brand Studio jobbar med native och innehållsmarknadsföring på alla Schibsted-ägda plattformar och sociala kanaler

Förra året utsågs Schibsted Brand Studio till ”Brand Studio of the Year” på tävlingen Native Advertising Awards i Berlin.

 

 

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

Publicerad 2019-03-12 07.09

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: