Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Scanorama byter chefredaktör

Publicerad: 26 Augusti 2008, 08:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:42

Per Olsson är ny chefredaktör på SAS ombordtidning Scanorama. Han blir i och med det chefredaktör för två tidningar, eftersom han fortsätter i samma roll på Eurobonus kundtidning Seasons.


- Det känns som om det är en fantastisk tidning att sätta tänderna i, det är en unik produkt och en av de äldsta flightmagasinen, säger Per Olsson, som efterträder Sandra Carpenter.

Scanorama har 36 år på nacken och delas ut i SAS flygplan. Tidningen sålde annonser för 17 miljoner bruttokronor under första halvåret 2008, enligt Sifo reklammätningar och når 1,8 miljoner människor varje månad enligt SAS.

- Magasinet vänder sig till både skandinaver och folk som reser till Skandinavien. Vi ska försöka bli ännu mer unika i vårt sätt att se på världen och lite tydligare i att stödja vår uppdragsgivare. Tidningen ska handla mer om att resa, säger Per Olsson.

Han har precis startat ett utvecklingsarbete för tidningen och är håller på att rekrytera två nya redaktörer.

Per Olsson har även arbetat på tidningar för företag som H&M, Posten och TeliaSonera.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.