Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Scan drar igång utomhus

Publicerad: 9 Januari 2007, 14:29
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:13

Nästa vecka drar Scan igång en kampanj utomhus. Det är en fortsättning på den printkampanj som startade redan i december.


Annonserna visar en kvinna respektive en man som bär t-shirts med texten Bacon byggde denna vackra kropp, och Korv byggde denna vackra kropp. Tanken är att visa att det går att äta god och nyttig mat med Scans Må Gott-produkter.

- Våra produktutvecklare har tagit fram god mat med mindre fett. Det vill vi kommunicera på ett opretentiöst sätt, säger Martin Lundell, marknadschef på Scan.

Kampanjen är den första från nya reklambyrån Saatchi & Saatchi, men det gamla manéret är fortfarande kvar. Ett nytt manér presenteras först till sommaren.

- Vi hoppas så klart att sälja mer, men vi vill även nå ut och sätta at Må Gott är god mat med mindre fett. Man behöver inte vara så extrem i sin kosthållning för att äta hälsoprodukter.

Kampanjen går även i butik, på butiksvagnar, på nätet och i Buffé. Dessutom har Scan profilerat två kiosker på Hovet och i Globen där företaget säljer korv och hamburgare från Må Gott-sortimentet.

Scans mediebyrå är Starcom. Martin Lundell vill inte avslöja hur mycket kampanjen kostar. Utomhustavlorna ska sitta uppe i två veckor och butiksreklamen under januari och februari.

Arbetsgrupp på Saatchi & Saatchi: Gustav Egerstedt och Fredrik Preisler, kreatörer; Jonas Björlin, projektledare; Maria Lindskog Klasén, produktionsledare. Fotograf: Bisse. Illustratör: Gustav Dejert. Original: C2.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.