Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

SBS köper in sig i Bidlet

Publicerad: 17 November 1999, 14:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:32

Mediekoncernen SBS köper 15 procent av auktionssajten Bidlet. 15 miljoner USD betalade SBS i annonsutrymme och kontanter och medlen ska Bidlet använda för att expandera internationellt.


Större delen av pengarna, 12, 5 miljoner dollar, erbjuds i form av

annonsutrymme i koncernens olika medier. Annonsutrymmet ska användas vid

Bidlets expansion i Europa. Etablering i Danmark, Norge, Finland och Tyskland

är redan beslutat och i och med affären med SBS kommer Bidlet också att

lanseras i Holland och Tyskland.

För SBS är affären ett strategiskt första steg i ett ökat ägande i

Internetbranschen.

- Genom att sammanföra våra TV- och radiokanaler med nya affärsmodeller

säkerställer SBS en ledande position även i det framtida medielandskapet. Vi

kan driva trafik via våra medier och Bidlet kan skapa nya spännande

affärsmodeller på nätet tillsammans med oss, säger Greger Larsson, VD på SBS

New Media, i ett pressmeddelande.

SBS äger 10 TV-kanaler i åtta länder och mer än 15 radiostationer i fyra

länder. I Sverige äger SBS Kanal 5, Radio City, Radio 106,7 Rockklassiker.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.