Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

SBS Discovery stuvar om på marknadssidan

Publicerad: 27 Februari 2014, 09:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:46

En art director tvingas lämna SBS Discovery – och reklamchefen går på föräldraledighet.


Ämnen i artikeln:

SBS Discovery

Johan Verkruyssen lämnar tillfälligt jobbet som reklamchef på SBS Discovery på grund av en föräldraledighet.

Enligt Dan Panas, presschef på bolaget, ska flera personer dela på Verkruyssen arbetsuppgifter. En av dem är Matilda Söderlind, som är gift med SBS Discoverys marknadschef Peter Söderlind.

Hon ska dock inte rapportera till sin make.

– Matilda, som är projektansvarig kampanjer, rapporterar till sin vanliga chef som är Peter Myhrman, COO på SBS Discovery Media. Och så kommer det vara även nu när hon har några av reklamchefens arbetsuppgifter, säger Dan Panas till Dagens Media.

Vem rapporterar reklamchefen till i vanliga fall?

– Johan Verkruyssen rapporterar till Peter Söderlind, och Matilda rapporterar till Peter Myhrman.

Samtidigt står det klart att en art director tvingas lämna SBS Discovery. Detta eftersom bolaget i fortsättningen inte ska ha en övergripande art director för samtliga projekt, utan specifika art directors för varje enskilt projekt. Dessa tillsätts internt eller med hjälp av externa partners.

Pär Ullrich


Ämnen i artikeln:

SBS Discovery

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev