Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Nyheter

SBS Discovery stuvar om på marknadssidan

En art director tvingas lämna SBS Discovery – och reklamchefen går på föräldraledighet.

Pär Ullrich


Publicerad: 27 Februari 2014, 09:35
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:46

Ämnen i artikeln:

SBS Discovery

Johan Verkruyssen lämnar tillfälligt jobbet som reklamchef på SBS Discovery på grund av en föräldraledighet.

Enligt Dan Panas, presschef på bolaget, ska flera personer dela på Verkruyssen arbetsuppgifter. En av dem är Matilda Söderlind, som är gift med SBS Discoverys marknadschef Peter Söderlind.

Hon ska dock inte rapportera till sin make.

– Matilda, som är projektansvarig kampanjer, rapporterar till sin vanliga chef som är Peter Myhrman, COO på SBS Discovery Media. Och så kommer det vara även nu när hon har några av reklamchefens arbetsuppgifter, säger Dan Panas till Dagens Media.

Vem rapporterar reklamchefen till i vanliga fall?

– Johan Verkruyssen rapporterar till Peter Söderlind, och Matilda rapporterar till Peter Myhrman.

Samtidigt står det klart att en art director tvingas lämna SBS Discovery. Detta eftersom bolaget i fortsättningen inte ska ha en övergripande art director för samtliga projekt, utan specifika art directors för varje enskilt projekt. Dessa tillsätts internt eller med hjälp av externa partners.

Ämnen i artikeln:

SBS Discovery

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.