Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

SBAB kampanjar med minikontor

Publicerad: 8 Oktober 2001, 08:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:20

Bolåneinstitutet SBAB utmanar storbankerna genom att under en vecka öppna "bankkontor" nära konkurrenterna i centrala Stockholm. "Kontoren" är trekantspelare som bemannas av en person, och ingår i en större kampanj som drar igång i veckan.


De temporära bankkontoren, som blir åtta till antalet, kommer att bemannas av

25 SBAB-anställda från Karlstad. Normalt sköter SBAB all kundkontakt via

internet och telefon, men i de tillfälliga kontoren ska kunderna kunna lägga om

bolånen på plats.

- Vår långsiktiga uppgift är att positionera SBAB som storbankernas utmanare,

och utomhuskampanjen är ett led i det arbetet, säger Albin Gustafsson,

projektledare på TBWA.

Utöver utomhuskampanjen kommer SBAB under tre veckor att synas och höras i tv,

radio och på internet.

Mediebyrå är Carat. En tredjedel av kampanjbudgeten placeras i tv, medan resten

fördelas i lika stora delar i övriga medier.

Björn Hedensjö

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.