Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

SBAB dumpar OMD för Bizkit

Publicerad: 12 Februari 2009, 13:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:22

SBAB avslutar samarbetet med OMD och börjar istället jobba med mediebyrån Bizkit.


Som Dagensmedia.se tidigare berättat är statliga SBAB på byråjakt. Bolaget vill hitta en fast pr-byrå och en ny mediebyråpartner. Enligt källor till Dagensmedia.se ska SBAB, förutom OMD, också ha träffat Carat och Mediacom.

Men valet alltså på A-com-byrån Bizkit, samt dess digitala enhet Wisely.

- Det blir en stor kund för oss, säger Bizkits vd Johan Eidmann.

SBAB ska öka medieköpen under 2009.

- Vår marknad är stenhård och det krävs ett smart och snabbfotat medietänk med en modern helhetssyn på online- och offlinemedier i samspel. Vi uppskattar särskilt Bizkits och Wiselys samlade erbjudande och inom digitala medier, säger Lena Hedblom, SBAB:s kommunikationschef.

SBAB har sedan 2,5 år jobbat med Åkestam Holst som reklambyrå. Någon förändring där är inte aktuell.

Peter Arnesson bli kundansvarig på Bizkit.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.