Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Sats marknadschef till Sophiahemmet

Publicerad: 18 Augusti 2008, 08:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:43

Träningskedjan Sats marknadschef, Marina Dyfverman, lämnar sin tjänst efter fem år. Istället går hon till privatsjukhuset Sophiahemmet. "Det är en nyinrättad tjänst, vilket tilltalar min entreprenörsanda", säger Marina Dyfverman.


- Efter fem år på Sats känns det som det är dags att göra något nytt. Sedan är det är inget långt kliv. Sophiahemmet, precis som Sats, verkar ju inom hälsosektorn, säger Marina Dyfverman.

Hon har redan städat ur sitt skrivbord och tillträder sin nya tjänst den 1 september. Hon är stolt över sina fem år på Sats.

- Vi har breddat ett från början smalt varumärke och i dag har vi högre kännedom än Friskis & Svettis, som har funnits i 30 år. Det har varit kul att vara med på den här resan.

På Sophiahemmet får hon bryta ny terräng, eftersom sjukhuset tidigare inte har haft någon marknadschef.

- Jag tror att det finns en jättepotential i varumärket. Det är gammalt och anrikt och för många positiva associationer med sig. Att de nu se behov av en utökad kommunikation är jättespännande.

Vem ersätter dig på Sats?

- Den rekryteringsprocessen har precis startat.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.