Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

SAS vill ändra bokningar med julkalender

Publicerad: 29 November 2001, 14:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:19

Med en elektronisk julkalender, där rabatterade flygresor döljer sig bakom "luckorna", vill SAS få resenärerna att boka sina resor på internet.


Från och med den första december fram till julafton kan besökare på SAS sajt

öppna luckor med julrim där de erbjuds rabatterade flygresor till resmål runt

om i världen. Försäljningsmålet är i det här fallet underordnat ett annat mål.

- Vi ser det framförallt som ett sätt att dra trafik till vår sajt. Målet är

att ändra ett beteende så att fler börjar boka sina resor på vår sajt, säger

Karin Sundin, ansvarig för marknadskommunikation i interaktiva medier hos SAS.

Kalenderkampanjen marknadsförs via bannerannonser på Passagen, Expressen.se och

Aftonbladet.se. Men i mediemixen ingår också radio, närmare bestämt Radio City

i Stockholm, Göteborg och Malmö.

- Vi kände att vi ville testa radio som kanal. Vi tror att radio kan fungera

bra tillsammans med internet, det är lätt att gå in och surfa medan man lyssnar

på radio, säger Karin Sundin.

Ansvarig mediebyrå för kampanjen är CIA och ansvarig webbyrå Pool Interactive.

Björn Hedensjö

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.