Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

SAS utser vinnare i pitchtävling

Publicerad: 16 Januari 2009, 11:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:24

I höstas vände sig SAS till Mypitch för att få in bidrag till nya kommunikationsidéer. Nu har en vinnare utsetts.


Sajten Mypitch lägger upp kundernas pitcher på webben för att ta in kreativa förslag från hela världen. Vd för företaget är OKQ8s tidigare marknadschef, Fredrik Wigge.

I november valde SAS att utlysa en tävling på sajten.

- Många av våra Euroobonus-medlemmar är kreatörer till yrket men man behöver inte vara det för att få skicka in ett bidrag. Det kan ju vara så att en privatperson vinner. Hos oss får alla chansen, sa Fredrik Wigge till Dagens Media i november.

Uppdraget gick ut på att visa "vad SAS är allra bäst på och varför kunderna rekommenderar flygbolaget till andra personer". De tävlande skulle skapa en eller flera synopsis som filmats med så enkel utrustning som möjligt.

51 bidrag trillade in, vilket är rekord enligt Fredrik Wigge. De tidigare tävlingarna har lockat mellan 20 och 30 bidrag.

Tre bidrag gick till final. Vann gjorde Joakim Werner, en grafisk designer, vars bidrag heter "up and down". Han kammar nu hem 3.000 euro. SAS får dessutom rätten använda bidraget i sin marknadsföring.

Se de tre bidragen som gick till final här

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.