Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

SAS förklarar poängen i företagskampanj

Publicerad: 23 Januari 2009, 09:54
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:23

SAS gör för första gången en övergripande kampanj som förklarar skillnaderna mellan bonusprogrammen för affärsresenärer. SWE står bakom konceptet som ska locka fler företagskunder till SAS.


- Kampanjen ska visa på SAS bredd. Vi vill förklara hela företagserbjudandet, som har blivit större allt eftersom nya alternativ har lanserats, säger Josef Danell, projektledare på reklambyrån SWE.

Nyligen lanserades SAS Credits, ett bonussystem som ger poäng till företaget istället för resenären, vilket Eurobonus gör. Dessutom finns SAS Travelpass i flera varianter.

- Det här är startskottet för en kommunikation som ska hjälpa företagskunder att spara tid och pengar genom att välja rätt program utifrån sin situation. En del reser ofta till olika destinationer, andra mer sällan eller till samma stad varje gång, säger Josef Danell.

SWE startade samarbetet med SAS Sverige år 2005 och tog då fram ett reklamkoncept, som har varit utgångspunkt även för denna kampanj.

- Vi lyfter fram SAS stolthet över sitt ursprung och är tydliga med företagets färger blått och rött i kommunikationen. Det bygger också på att visa personal och flygplan i bild, säger Josef Danell.

Företagskampanjen riktar sig till dem som fattar beslut om resandet på företagen. Reklamkonceptet lanseras i en bilaga i Dagens Industri i dag. På webben får kunderna hjälp att ta fram bästa avtalslösningen med hjälp av en interaktiv tjänst i form av en flygsimulator, signerad webbyrån Daddy.

Arbetsgrupp SWE: Björn Schumacher, cd; Ulf Enander, strateg; Josef Danell, projektledare; Åsa Ehlin, produktionsledare; Pelle Lundh, ad; Johan Skogh, copy; Lillemor Rönnbäck, original.Mediabyrå: MediacomWebbyrå: DaddyAnsvarig hos kund: Ulf Hermansson Samell, marknadschef; Johan Åhlén, reklamansvarig/planner; Katja Ek Henriksson, projektledare; Stefan Bjurholm, medieansvarig/planner.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.