Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

SAP lockar beslutsfattare med trollerilåda och DI

Publicerad: 8 maj 2002, 08:20
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:16

Affärssystemleverantören SAP lanserar sitt portalsystem med dubbla uppslag i Dagens Industri och en trollerilåda som ska få beslutsfattarna att anmäla sig till olika seminarier.


Kampanjen inleddes i måndags då 1.000 beslutsfattare fick en specialutgåva av Dagens Industri, med ett brev signerats av SAPs vd på omslaget.

- Det blev en kickstart för våra företagsportal, som är ett system som vi snabbt vill kommunicera ut till de stora företagen, säger Björn Rosell, marknadschef för svenska SAP.

Kampanjen ska få beslutsfattarna att uppsöka SAPs kampanjsajt.

Där ska besökarna kunna teckna sig för olika evenemang där SAPs nya system visas upp.

På torsdag skickar SAP dessutom ut en trollerilåda innehållande olika knappar som tjänar som inträdesbiljetter till de olika evenemangen.

- Vi vill signalera att vi kan trolla med information.

SAP fullföljer kampanjen med ett e-postutskick till beslutsfattare.

Under veckan kör SAP dubbla uppslag i Dagens Industri. Hur många införanden det blir, beror på när målet är uppfyllt.

- Målet är att få 750 - 1.000 anmälningar till evenemangen.

SAP arbetar normalt med flera olika affärsmedier, som Finans Vision, Affärsvärlden och Eknomi24. Denna gång arbetar SAP endast med Dagens Industri.

- I det här fallet ville vi nå många typer av olika beslutsfattare och då passade Dagens Industri bäst.

Björn Rosell vill inte uppge budgeten.

- Kampanjen är inte billig, men vi har gjort dyrare.

SAP jobbar med byrånätverket Ogilvy med tillhörande mediebyrån Mindshare.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev