onsdag29 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Sann dykarhistoria i Garbergs första kampanj för Fortum

Publicerad: 30 september 2008, 12:36
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:39

Garbergs första kampanj för Fortum baserar sig på en sann historia om hur dykaren Rauno Koivusaari får en idé som gör det möjligt att utvinna energi från bottenvågor. <b>Se reklamfilmen på Dagensmedia.se.</b>


MN

Madeleine Nilsson

madeleine@dagensmedia.se


Kampanjen gick igång igår och går i tv, print och utomhus. Temat är jakten på framtidens energi. En blogg som skrivs av Fortums medarbetare har även kopplats till kampanjen.

- Vi vill visa vad det pågår för forskning och utvecklingsprojekt inom Fortum. Världens behov av energi kommer att öka med 50 procent till 2030 enligt IEA, säger Ann Lindell Saeby, kommunikationsdirektör på Fortum.

Målet med kampanjen är att skapa uppmärksamhet kring att det krävs många olika typer av energikällor för att lösa framtidens energibehov, där vågkraft och energieffektivisering kan vara en del. Just energieffektivisering har Fortum jobbat med i flera år under namnet Energihjälpen.

Målgruppen för kampanjen är främst Fortums befintliga kunder, men även presumtiva kunder.

Fortums mediebyrå är Mindshare.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev