Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Sandbergs nya vd vill öka kreativiteten

Publicerad: 3 Oktober 2001, 10:59
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:21

Victoria Huusko är ny Sverigevd för Sandberg Starcom. Under henne ska Sandberg Starcom i Sverige vässa kreativiteten ytterligare.


- Min ambition är att vi ska ligga i frontlinjen och utmana medier att inte

bara godkänna det traditionella, utan vrida och vända på saker för att finna de

mest kreativa och kostnadseffektiva lösningarna för våra kunder, säger Victoria

Huusko.

Sandberg Starcom ska också bli bättre på att skapa integrerade medielösningar.

Till sin hjälp ska strategerna på byrån ta en metod kallad Media Property

ursprungligen utvecklad av Starcom.

- Media Property går ut på att försöka få en kund att äga en position. Ett

exempel är Kronfågels "Kyckling på fredag". "Kyckling på fredag" är själva

konceptet, sedan spinner man vidare på det utifrån positionen att Kronfågels

kyckling är fredagskycklingen. Att få en kund att dominera på det sättet är ett

outnyttjat sätt att tänka idag. Det handlar mycket om att försöka finna nya

vägar eftersom bruset ser ut som det gör.

Victoria Huusko blev anställd nummer två när Ulf Sandberg startade mediebyrån

Sandberg i april 1995. Nu kliver hon alltså fram som vd för det svenska bolaget

vid sidan av sina uppdrag som mediestrateg och rådgivare.

- Det har varit en härlig resa. Vi har en kultur som är härlig här på Sandberg

och min andra ambition är att bevara Sandberg-andan. Det är högt till tak och

inte fråga om att våga gå utanför ramarna, man ska göra det, säger hon.

Förre vd för Sandberg Media Synergi, Jens Welin, är idag vd för Sandberg

Starcom i Norden.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.